Teknoloji

Chrome, Reklam Engelleme ile Pil Tasarrufu Sağlayacak

Google, ağustos ayında yayınlayacağı yeni bir güncelleme ile Chrome'un çok fazla kaynak tüketen reklamları otomatik olarak engellemesini sağlayacak. Kullanıcılar tarafından uzun süredir beklenen reklam engelleme özelliği, yalnızca internet sitelerindeki abartı reklamları engellemekle kalmayacak, dizüstü bilgisayar, akıllı telefon ve tablet kullanıcıları için daha uzun bir pil ömrü de sağlayacak.

Google, pil ve ağ verileri gibi kaynakları orantısız şekilde kullanan bir reklam kategorisi belirlediğini açıkladı. Bu reklamlar, kullanıcının bilgisi olmadan madencilik gibi arka plan görevleri gerçekleştirebiliyor. Arama devi, reklam engelleme özelliğiyle bu tarz istismarların önüne geçmeyi planlıyor.

Chrome, akıllı telefonların kaynaklarını fazla kullanan reklamları otomatik olarak kapatacak

- Chrome, Reklam Engelleme ile Pil Tasarrufu Sağlayacak

Google Chrome ürün yöneticisi Marshall Vale, blog yazısında yaptığı açıklamada, "Chrome, kullanıcılarımızın pil ve veri planlarını korumak, onlara web'de iyi bir deneyim sunmak için reklamların kullanabileceği kaynakları sınırlayacak. Ayrıca bir reklam kaynak kullanımında sınıra ulaştığında, reklamın çerçevesi bir hata sayfasına yönlendirilecek ve kullanıcıya reklamın çok fazla kaynak kullandığını bildirecek." ifadelerini kullandı.

Google Chrome'a, Çorap Çekmecesine Dönen Sekmeleri Düzene Sokacak Bir Özellik Geliyor

Google, 'ağır reklamlar' olarak adlandırılan bu tür reklamların, tüm reklamların yalnızca %0.3'ünü oluşturduğunu ancak tüm reklamcılık ağı verilerinin %27'sini tükettiğini belirtiyor. Bu reklamlar cihazların CPU kullanımının %28'ini oluşturuyor ve pil ömrünü önemli ölçüde düşürüyor.

Chrome reklamların veri ve kaynak tüketimini takip edecek

- Chrome, Reklam Engelleme ile Pil Tasarrufu Sağlayacak

Google, reklamlar 4 MB'den fazla veri tüketirse, CPU'yu 30 saniyelik periyotlarda 15 saniyeden fazla kullanırsa veya CPU'yu toplamda bir dakikadan fazla kullanırsa, o reklamları kapatacağını söylüyor. Google'ın en büyük reklamcılık ağına sahip olduğu göz önüne alındığında Google tarafından sunulan reklamların çok küçük bir kısmının bu durumdan etkileneceğini tahmin edebiliriz.

Google, Chrome tarayıcısı için reklam engellemeyi ağustos ayının sonundan itibaren sunmayı planlıyor. Chrome bu gelişmeyle Opera, Firefox ve Vivaldi gibi mobil ve masaüstü tarayıcılarında bulunan reklam engelleme özelliğini kendi tarayıcılarına da getirmiş olacak.

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir Cevap Yazın

Başa dön tuşu
Kapalı
Kapalı

Reklam Engelleyici Algılandı

Lütfen reklam engelleyiciyi devre dışı bırakarak bizi desteklemeyi düşünün
%d blogcu bunu beğendi: