Eğitim

"Uzaktan eğitim şok etkisi yarattı"

 Fotoğraf: Anadolu Ajansı

18 milyon öğrenci, 1 milyonu aşkın öğretmen ve veliler, pandemi nedeniyle yeni bir eğitim modelini yani uzaktan eğitime adapte olmaya çalışıyor. Her ne kadar bir dönem uzaktan eğitimle kapatılmış olsa da yeni dönemde öğretmenlerin, öğrencilerin ve velilerin yaşadıkları sorunlar devam ediyor.

Sorunların en başında, internet, bilgisayar, televizyon gibi uzaktan eğitime erişim sağlamak için gerekli materyallerin eksiklikleri geliyor. Ancak sorunlar sadece eğitim materyallerine erişimle sınırlı kalmıyor.  Eğitim sürecinin en önemli paydaşları öğrenciler, veliler  ve öğretmenler bu süreçte “yeni eğitim modeline” yabancı olmak gibi sorunlarla da karşı karşıya kalıyor. 

“Katılım biraz daha arttı”

Uzaktan eğitim sürecini, öğrencilerin, velilerin ve öğretmenlerin sorunlarını ve çözümlerini İstanbul Maltepe’de bir orta öğretim kurumunda görev yapan rehber öğretmen ile konuştuk.

İsmini vermek istemeyen rehber öğretmen, uzaktan eğitimin zorunlu olarak tek başına  kullanılmasının, öğrenciler, öğretmenler ve veliler için şok durumu yaşattığını söylüyor: “Bu durum rehber öğretmenler için de hem şok hem de zorlayıcı oldu. Geçtiğimiz dönem salgının belirsizliği nedeniyle bir alışma süreci olarak geçti. Öğrenciler de veliler de hatta öğretmenler sürece yabancıydı.

“Salgındaki artan vakalar nedeniyle bu zorunlu süreç yeni eğitim döneminde de sürüyor. Bu dönemin bir farkı var, geçen dönemdeki belirsizlik şu süreçte biraz daha netlik kazandı. Pandemi ile birlikte yaşamayı bir şekilde  öğrendik.

 

“Velilerin birçoğu dijital dünyadan uzak”

“Eğitimin de bu şekilde devam edeceğine ikna olduğumuz için bu süreçte katılımda geçen döneme göre daha fazla. Fakat hala zorluklar devam ediyor çünkü uzaktan eğitim herkes için yeni bir süreç. Veliler için de bilinmedik bir şey, velilerin birçoğu dijital dünyadan uzak oldukları için öğrencilere çok fazla destek olamıyorlar.

“Kendileri de tam bilmiyorlar, eğitimin nasıl devam edeceğini bilmiyorlar. Mesela ilk okul seviyesinde öğrenciler ve veliler  daha yatkınlar, ama orta öğretimde veliler daha öğrenciye bırakıyor. Çünkü kendisi ya çalışıyor ya da dijitali anlamıyor.”

“Çoklu öğrenme biçimleri sağlanmalı”

Pandemi sürecinde öğrenmenin farklılaştığını ifade eden rehber öğretmen, çoklu öğrenme biçimlerinin yaratılması gerektiğini vurguluyor: “Öğrenmenin farklılaştığını bilmemiz lazım, bu süreçte materyalleri daha verimli kullanmalıyız. Öğrenciler için çoklu öğrenme biçimleri sağlamamamız gerekiyor.

“Canlı ders haricinde de öğrencilerin öğrenmeyi bilmesi gerekiyor. Kendi başlarına da öğrenmeye itmeyeliyiz. Bunu yaperken , öğrenci, öğretmen veli işbiriği içinde olmalı. Başka kaynaklar edinilmeli, skype, zoom, sadece EBA’ya bağlı kalınmamalı.Canlı ders dışında da öğrenmenin yolları öğretilmeli.”

“Psikolojileri göz ardı edilmemeli”

Öğretmen bu süreçte, öğrencilerin psikolojik gelişimlerinin de göz ardı edilmemesi gerektiğini belirtiyor: “Uzaktan eğitim sürecinde öğrencilerin psikolojilerini göz ardı etmemek gerekiyor. Okul hayata dair gizli becerilerin öğrendildiği yer.

“Arkadaşllık ilişkileri sorumluluk, problem çözme becerisi, bunların tamamı okulda öğreniliyor. Bu gizli müfredat açık müfredattan çok daha önemli. Bu süreçte öğretmenlere  görev düşüyor. Öğrencilerin birbirinden öğrenmelerini sağlamak gerekiyor.

“Duygusal ihtiyaçlar karşılanmalı, mesela çocukların günlük hayatında hareketi eksik etmemesi gerekiyor. Arkadaşlarıyla beraber çalışmalar yapmalarına fırsat verilmeli. Ayrıca uzaktan eğitimde en önemli nokta sürekliliği sağlamak, süreklilik sağlanırsa verim alınır.”

“Sosyal yardımlaşma artmalı”

Öğretmen, erişimi olmayan çocuklar dezavantajlı çocuklar için de bir dayanışma ağı oluşturulmasını gerekğini vurguluyor: “Sosyal yardımlaşma çalışmaları yapılırsa, evde duran ikinci bilgisayarlar öğrencilere ulaştırılmalı. Kolaylaştırıcı çalışmalar yapılmalı. Dezavantajlı gruptaki çocuklar, gruplandırılmalı ve önceliklendirmeler yapılarak destek verimeli. gerekiyor.

“Mesela EBA Destek Noktaları kuruldu. Evinde erişemeyen öğrencilerin EBA Destek Noktalarından faydalanmaları sağlanmalı. Bilgisayar öğretmeni arkadaşımız, Maltepe’de okulların EBA Destek Noktasına dönüştürüleceğini söyledi. Böyle bir planlama yapılıyormuş. Bu öğrencilerin derslere katılımında yardımcı olacaktır diye düşünüyorum.” (RT)

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir Cevap Yazın

Başa dön tuşu
Kapalı
Kapalı

Reklam Engelleyici Algılandı

Lütfen reklam engelleyiciyi devre dışı bırakarak bizi desteklemeyi düşünün
%d blogcu bunu beğendi: